Оптимізація податків 2025: мінімізація Прибутку, ПДВ, Зарплати (ПДФО, ЄСВ), Єдиного податку, Операції з обіговими коштами (позики, кредити), Необоротними активами, Запасами, Заборгованостями, Реорганізація підприємств, Дохід від продажу товарів, Послуги із нерезидентами, Розблокування ПН/РК, Ризикові
– Оптимізації податків та податкові виклики 2025: Вебінар
– Розблокування податкових накладних
– Включення до переліку ризикових платників податків
– Поновлення перевірок
– Оскарження податкових повідомлень-рішень
– Залучення обігових коштів
– Договори комісії та доручення
– Операції з необоротними активами
– Операції з запасами (товарами, сировиною, матеріалами)
– Безоплатне надання коштів, товарів, послуг різним особам
– Операції з заборгованостями (сумнівними, безнадійними, прощеними)
– Заходи з охорони праці; Підтвердження податкового кредиту з ПДВ
– Взаємовідносини з підприємцями на єдиному податку
– Оподаткування деяких виплат фізичним особам
– Міжнародне оподаткування;
– Практичні рекомендації як безпечно оптимізувати податки
– Огляд інструментів які допоможуть зберегти обігові кошти і вижити бізнесу
Розділ 1. Податкові виклики 2025: розблокування податкових накладних, включення до переліку ризикових платників податків, поновлення перевірок, оскарження податкових повідомлень-рішень
Блок 1. Оскарження рішень про відмову в реєстрації податкових накладних
1.1. Чому блокуються податкові накладні і як знизити ймовірність блокування:
– алгоритм реєстрації / зупинення реєстрації податкової накладної;
– таблиця даних платника ПДВ: коли і кому потрібно подавати, як подати та на що звернути особливу увагу;
– позитивна податкова історія платника податків: як визначається і чи можна покращити;
– перевірка ризиковості контрагента: практичні поради;
– ризиковість господарської операції та на що звертає увагу ДПС.
1.2. Зупинення реєстрації податкової накладної:
– квитанція №2: на що звернути увагу платнику податків;
– строки надання пояснень і що робити, якщо вони пропущені;
– надання пояснень та копій документів як найважливіший етап у розблокуванні реєстрації податкової накладної;
– структура та зміст якісних пояснень: що потрібно пояснити і що хочуть бачити податківці;
– копії яких документів надавати до пояснень;
– різниця при підготовці пояснень та пакету документів до податкових накладних, складених за різними видами договорів (підряду, поставки, надання послуг);
– додаткові пояснення: як підготувати та що потрібно надати;
– чи можна надавати пояснення та копії документів до виключення платника податків з переліку ризикових.
1.3. Оскарження відмови в реєстрації податкової накладної:
– наслідки не вчинення дій по розблокуванню податкової накладної;
– що доцільніше – подавати скаргу чи одразу звертатися до суду;
– адміністративне оскарження: особливості подання скарги, строки для її подання та розгляду;
– особливості подання позову та чи можна до нього додавати документи, які не надавалися податковій на етапі надання пояснень чи адміністративного оскарження.
Блок 2. Виключення з переліку ризикових платників податків
– причини віднесення до переліку ризикових платників податків;
– наслідки ризиковості;
– як дізнатися про включення до переліку ризикових платників податків;
– що робити, якщо причини включення до переліку ризикових не відомі чи не зрозумілі;
– на що звернути увагу при поданні інформації та копій документів щодо невідповідності платника податків критеріям ризиковості;
– подача скарги на рішення про відповідність платника податків критеріям ризиковості;
– можливість оскарження рішення про відповідність критеріям ризиковості у суді;
– автоматична реєстрація податкової накладної у разі виключення платника з переліку ризикових;
– автоматичне виключення з переліку ризикових у разі зняття ризиковості з контрагента.
Блок 3. Контрагент не реєструє податкову накладну: як компенсувати втрачений податковий кредит
– засоби впливу на недобросовісного контрагента;
– чи можна застрахуватися від бездіяльності контрагента, який не реєструє податкову накладну;
– договірні умови компенсації втраченого податкового кредиту та найпоширеніші помилки їх формулювання;
– стягнення втраченого податкового кредиту через суд: коли виникає право на звернення до суду, за яких умов та як правильно сформулювати позовні вимоги.
Блок 4. Податкові перевірки
4.1. Кого можуть перевіряти в 2025 році:
– кого можуть перевіряти і кому приготуватися;
– види податкових перевірок, які можуть проводитися;
– план-графік проведення документальних планових перевірок: які платники податків та за якими критеріями включаються; можливість внесення змін та їх періодичність;
– умови, за яких можуть проводитися документальні та фактичні перевірки;
– практичні рекомендації щодо підготовки до перевірки.
4.2. Порядок проведення перевірок:
– що та які документи перевірити до початку перевірки;
– допускати чи не допускати до перевірки: можливі варіанти дій та їх наслідки;
– права та обов’язки податківців, доступ до приміщень та інших речей під час перевірки;
– період, який може перевірятися;
– які документи надаються при різних видах перевірок;
– порядок отримання документів перевіряючими та строк їх надання платником податків;
– перевищення перевіряючими своїх повноважень: як правильно реагувати та фіксувати порушення;
– найбільш поширені порушення, які шукають податкові органи;
– оформлення результатів перевірки;
– доцільність відмови від підписання акту у разі незгоди з висновками, викладеними у ньому.
4.3. Що робити у разі незгоди з висновками перевірки:
– порядок і строки подання заперечення до акта перевірки;
– чи можна додати до заперечень документи, які не були надані під час перевірки;
– участь у процесі розгляду матеріалів перевірки: втрата часу чи право, яке необхідно використовувати;
– рішення, які можуть бути прийняті за результатами розгляду заперечень;
– можливість оскарження акту перевірки та/або висновку за результатами розгляду матеріалів перевірки до суду.
Блок 5. Оскарження податкових повідомлень-рішень
5.1. Коли очікувати податкове повідомлення-рішення:
– випадки, в яких надсилається ППР;
– порядок надсилання (вручення) ППР;
– першочергові дії при отриманні податкового повідомлення-рішення та на що звернути увагу;
– сплата податкового зобов’язання, нарахованого за результатами документальних перевірок, без оскарження: тимчасові послаблення для платника податків.
5.2. Адміністративне оскарження:
– строк подачі адміністративної скарги і що робити, якщо він сплив / пропущений;
– зміст ефективної адміністративної скарги;
– до якого органу та в якому вигляді подавати скаргу;
– порядок і строк розгляду скарги;
– порядок надання рішення за результатами розгляду скарги;
– скарга подана, але рішення у визначений строк немає: чи потрібно далі звертатися до суду;
– чому необхідно повідомляти про адміністративне оскарження контролюючий орган, який виніс ППР.
5.3. Судове оскарження:
– строки звернення до суду;
– чи можна оскаржити «оплачену» ППР;
– до якого суду звертатися, хто відповідач, розмір судового збору;
– рішення суду не на користь платника – чи буде нараховано пеню за час оскарження ППР;
– рішення суду на користь платника – подальші дії.
Розділ 2. Оптимізація податків 2025: планування та мінімізація Прибутку, ПДВ, Зарплати (ПДФО, ЄСВ), Єдиного податку, Операції з обіговими коштами (позики, кредити), Необоротними активами, Запасами, Заборгованостями, Реорганізація підприємств, Дохід від продажу товарів, Послуги із нерезидентами
Блок 1. Операції з обіговими коштами та з мінімальним податковим навантаженням:
1.1. Безвідсоткова поворотна фінансова допомога від засновників і не тільки:
– допомога з терміном повернення більше 1 року – проблематична операція при перевірці! Як уникнути дисконтування, використовуючи умови договору;
– фіндопомога від підприємців-платників єдиного податку. Чим ця операція «не подобається» податківцям. Варіанти уникнення небезпек;
– фіндопомога, надана фізичним особам (строки, умови повернення, особливості списання/прощення боргу)
1.2. Безповоротна фінансова допомога між платниками податків – пов’язаними особами. Як уникнути втрати податкових витрат тому, хто надає допомогу
1.3. Операції з надання/отримання забезпечень та гарантій (а ні доходів/витрат, а ні ПДВ):
– в яких випадках податково вигідно застосовувати такі операції;
– як правильно сформулювати умови договорів, аби уникнути нарахування ПДВ
1.4. Штрафні санкції (неустойка, пеня, відшкодування шкоди) в обліку:
– дата визнання доходів/витрат в періоді отримання/сплати коштів.
– вплив формулювань договору на наявність/відсутність ПДВ.
1.5. «Заміна» передоплати на поворотну/безповоротну фінансову допомогу:
– яке «підводне каміння» існує в частині ПДВ. Аналіз позиції податківців.
Блок 2. Безоплатне надання товарів, послуг:
2.1. Загальні правила оподаткування ПДВ та податком на прибуток. Чи завжди це невигідні операції для надавача
2.2. Операції з безоплатної передачі товарів/послуг, які не вимагають нарахування ПДВ (реклама, маркетингове просування тощо). Як правильно оформити документи
2.3. Безоплатне надання товарів, послуг в межах «військової допомоги». Які існують податкові пільги та за яких умов можна на них розраховувати?
2.4. Подарунки фізичним особам. Як правильно розрахувати базу для ПДФО і військового збору, щоб з бюджету були сплачені правильні суми, а фізична особа фінансово не постраждала.
2.5. Як вигідніше здійснювати благодійні витрати неприбутковим організаціям, якщо компанія не має оподатковуваного прибутку?
Блок 3. Операції з необоротними активами:
3.1. «Легалізація» необоротних активів. Що вигідніше, «знайти» об’єкт чи отримати як подарунок? Відображення в обліку
3.2. Бухгалтерська дооцінка основних засобів як механізм збільшення чистих активів. Чи може дооцінка збільшити податкові витрати? Як дооцінка може бути пов’язана з «прибутковими коригуваннями» в деяких операціях з нерезидентами?
3.3. Продаж необоротних активів (в тому числі за мінімальними цінами).
– що бажано зробити перед продажем, щоб заощадити на податках (прибуток, ПДВ, ПДФО).
– коли і для чого бажано проводити оцінку майна? Чи існують альтернативи дороговартісній оцінці?
3.4. Ліквідація/списання необоротних активів «з користю» для витрат та ПДВ.
– в чому різниця між ліквідацією та списанням і як це може вплинути на облік? Документальне оформлення ліквідації.
– списання майна (як необоротних активів, так і товарів, продукції тощо), зруйнованого внаслідок бойових дій.
– документальне оформлення. Оподаткування.
Блок 4. Операції з запасами (товарами, сировиною, матеріалами):
4.1. Перейменування товару (як на етапі придбання, так і на стадії продажу покупцеві).
4.2. Продаж товарів з «прив’язкою» ціни до валютного еквівалента. Необхідні та бажані застереження в договорах.
4.3. Уцінка невикористаних і списання зіпсованих товарів:
– виконання вимог бухгалтерських стандартів зі збільшенням податкових витрат. Обмеження щодо уцінки сировини/матеріалів для виробників продукції;
– чи вигідно проводити уцінку, якщо товари пошкоджено під час війни?
– які існують альтернативні варіанти?
Блок 5. Операції з заборгованостями:
1.1. Заборгованості, які неможливо погасити внаслідок воєнних дій. Чи є вони сумнівними, чи треба створювати резерв, як оформити документи?
1.2. Прощення боргу покупцям/позичальникам. З якими проблемами може стикнутись підприємство-продавець (позикодавець). Як краще скласти документи, щоб отримати податкові витрати
1.3. Прощення боргу власником компанії: бухгалтерські особливості, які безпосередньо впливають на податковий облік. Особливості прощення боргу за процентними позиками.
1.4. Дохід від списання кредиторської заборгованості:
– визначення моменту списання боргів. Як можна відстрочити списання боргів?
– коригування ПДВ. Коли воно необхідне, і як це правильно зробити
1.5. Валютна заборгованість перед нерезидентом. Як законно можна уникнути розрахунку курсових різниць
1.6. Дебіторська заборгованість нерезидента, яку неможливо погасити. Варіанти уникнення нарахування штрафної санкції (пені).
6. Реорганізація підприємств як спосіб «позбутися» активів/зобов’язань без податкових наслідків в частині ПДВ.
– Підвищена увага податківців до таких операцій: в чому вона полягає та на яких підставах.
3. Операції, що допоможуть зекономити на ПДФО
3.1. Допомога на лікування (медичне обслуговування, медикаменти та ін.) як альтернатива подарункам та медичному страхуванню. Умови звільнення від оподаткування.
3.2. Благодійна допомога (цільова та нецільова):
– кому і в якій сумі може виплачуватись?
– назва виплати як захист ненарахування податків. Як правильно скласти первинні документи.
3.3. Витрати на відрядження (добові) замість заробітної плати торгових представників та інших співробітників, робота яких передбачає поїздки.
– чим вигідніше оформлення відрядження, документальне оформлення.
3.4. Користування майном фізичної особи:
– орендна плата чи компенсація: як вибрати найкращий варіант. Юридичне оформлення, сума, витрати (в тому числі пов’язані з утриманням майна).
– позичка (безкоштовне користування): плюси і мінуси, законодавча база, оподаткування.
– 3250 грн з 11:00 до 19:00, СИТНИК Сергій та САМАРЧЕНКО Олена
– 2300 грн з 11:00 до 14:15, СИТНИК Сергій
– 2600 грн з 15:00 до 19:00, САМАРЧЕНКО Олена
– Знижки: 2 учасники – 5%, 3 учасники – 10%
– Тривалість заходу [Вебінар]: 7 годин;
– Запитання в чаті або голосом;
– Відповіді на запитання (індивідуальні або надіслані заздалегідь);
– Персональний доступ до відеозапису: 7 днів;
– Ексклюзивні презентації та матеріали доповідача.
– Сертифікат;
– 10:00-11:00 – Підключення до конференції в ZOOM
– 11:00-12:30 – Сесія №1. СИТНИК Сергій
– 12:30-12:45 – Перерва
– 12:45-14:15 – Сесія №2. СИТНИК Сергій
– 14:15-15:00 – Обід
– 15:00-16:30 – Сесія №3. САМАРЧЕНКО Олена
– 16:30-16:45 – Перерва
– 16:45-19:00 – Сесія №4. САМАРЧЕНКО Олена
– 19:00 – Відповіді на питання