Cемінари та Вебінари

Зателефонуйте нам:

+38 (067) 318-23-78 [Viber, Telegram]
Головна / Семинары / Надрокористування 2021: кодекс України про Надра, землі для видобутку корисних копалин, спецдозволи, доступу до надр, останні зміни в законах і підзаконних актах
ДОПОВІДАЧІ ЗАХОДУ
Дата і час
  • Початок09:30 - 07 Лип 2021
  • Завершення16:00 - 07 Лип 2021
Реєстрація по телефону
Шевченко Олександр
Реєстрація через сайт
виберіть формат участі
3500
2500
Кількість учасників
  • оплата по рахунку від юридичної особи, надаємо, документи для бухгалтерії (рахунок, реєстраційні документи, акти виконаних робіт).

  • оплата від фізичної особи в день проведення заходу при реєстрації, надаємо, всі необхідні документи для бухгалтерії.

  • оплата банківською карткою VISA, MasterCard за допомогою сервісу миттєвих платежів LiqPay, *Комісія 2,75% за платіж, надаємо, всі необхідні документи для бухгалтерії.

грн.

Чому Вам важливо відвідати наш семінар? Кодекс україни про надра: землі для видобутку корисних копалин – Огляд останніх законодавчих змін і підзаконних актів в сфері використання земель для розробки надр. Використання земель для видобутку корисних копалин. Особливості оформлення. Отримання земельних ділянок для промислових цілей . Альтернативні права на землю. Землекористування. Для розвідки і видобутку корисних копалин. ГЗК. Гірничодобувна промисловість. Особливості відводу земель різних категорій. Викуп земель для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності. Зміна цільового призначення (ЦН) земель для видобутку корисних копалин. Відповідальність за порушення у сфері землекористування та користування надрами.

Варіанти участі:

1. Участь в залі для конференцій.
2. Участь в онлайн-трансляції заходу з можливістю задавати питання в чаті.

Програма семінара:

Блок №1. Кодекс україни про надра (проект): кодекс має набрати чинності з 1 січня 2022 року.

1. Кодекс України про надра покликаний врегулювати питання щодо:

— визначення сфери дії нового Кодексу про надра;
— набуття земельних ділянок для потреб надрокористування;
— переліку та повноважень органів, уповноважених здійснювати регулювання у сфері користування надрами;
— видів користування надрами та строків такого користування;
— забезпечення прозорого надання надр у користування;
— встановлення порядку та підстав для продовження/відмови у продовженні строку дії спеціальних дозволів на користування надрами, їх переоформлення та внесення до них змін;
— можливості відчуження права користування надрами третім особам;
— встановлення вичерпних підстав та прозорої процедури для зупинення та анулювання дії спеціальних дозволів на користування надрами;
— доступності геологічної інформації;
— визначення прозорої методики оцінки вартості спеціальних дозволів на користування надрами;
— встановлення механізмів проведення оцінки запасів за міжнародними стандартами;
— упровадження механізмів стимулювання переробки окремих корисних копалин у готову промислову продукцію на території України;
— вдосконалення відносин, пов’язаних з набуттям та реалізацією прав на земельні ділянки для потреб надрокористування;
— визначення механізму обігу корисних копалин (зокрема, будівельного призначення);
— запровадження прозорої системи контролю за дотриманням вимог законодавства про надра;
— визначення вимог до охорони навколишнього природного середовища, сталого використання природних ресурсів та необхідності здійснення оцінки впливу на довкілля згідно з міжнародними нормами;
— удосконалення відносин, пов’язаних з геологічним вивченням та розробкою техногенних родовищ корисних копалин.

2. Кодекс України про надра покликаний вирішити наступні проблеми:

— отримання в користування землі в межах родовищ
— неможливості відчуження права на користування надрами
— наявності «сплячих ліцензій»
— існування механізмів з корупційними чинниками
— відсутності умов для нарощування мінерально-сировинної бази, створення геологічної інформації
— недостатньої цифровізації
— надрокористувачами документів/інформації, що є в загальному доступі або дублюють одна одну
— відсутності строку для виконання припису
— віднесення майже всіх корисних копалин до копалин загальнодержавного значення
— неможливості оцінювати запаси за міжнародними стандартами
— відсутності у власників ІОН доступу до надр
— зупинення дії дозволу Держгеонадрами, а не судом
— застарілого регулювання, невідповідності актів рамковим законам, непрозорість регулювання
— дублюючого регулювання (гірничого відводу, дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок, плану розвитку гірничих робіт, погодження Міндовкілля надання дозволу на користування надрами без аукціону).
— проблема з необлікованими супутніми корисними копалинами
— економічної недоцільності існування дозволів на вивчення ділянок надр корисних копалин

3. Після набрання чинності Кодексом, наступні нормативно-правові акти втратять чинність:

— Кодекс України про надра (1994 року)
— Закон України «Про нафту і газ»
— Закон України «Про газ (метан) вугільних родовищ»
— Закон України «Про угоди про розподіл продукції»
— Закон України «Гірничий Закон України»
— Закон України «Про видобування і переробку уранових руд»

Блок №2. Землі для видобутку корисних копалин: огляд останніх законодавчих змін і підзаконних актів в сфері використання земель для розробки надр.

1. Зміни в частині спеціальних дозволів і гірничих відводів.
– нові зміни, які спростять і здешевлять розвідку і видобуток.

2. Отримання спецдозволів на користування надрами.
– через електронні торги.
– можливість резервування землі до виставлення ділянки на аукціон.

3. Узгодження надання родовищ корисних копалин:
– загальнодержавного значення – тепер без обласних рад!
– родовища корисних копалин місцевого значення – залишили у віданні ОТГ, сільських, міських, районних рад.

4. Участь в торгах нерезидентів – створювати українське юрособа не потрібно?
5. Ціна на торгах може і збільшуватися, і зменшуватися?
6. Комісія з надрокористування ліквідована.
– кому тепер належать її повноваження?

7. «Янтарний» Закон і земля для видобутку корисних копалин?
8. Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо дерегуляції в нафтогазовій сфері».
9. Нова редакція Порядку надання спеціальних дозволів на користувань надрами.
– постанова КМУ від 19.02.2020 р №124.

10. Процедура оцінки впливу на навколишнє середовище – перед початком профільних робіт.

Блок №3. Земля і надра – вступні зауваження.

1. Від дослідницько-промислової розробки до промислової – земельні наслідки.
2. Права на землю та будівництво.
3. Зняття родючого шару грунту.

Блок №4. Використання земель для видобутку корисних копалин. особливості оформлення.
1. Правовий режим підкатегорії земель «Землі промисловості».
2. Види цільового призначення земель промисловості, їх характеристика.
3. Розширення територій кар’єрів при видобутку корисних копалин.
4. Землі для видобутку корисних копалин з дна водних об’єктів: специфіка видобутку піску, встановлення платформ і так далі.

Блок №5. Отримання земельних ділянок для промислових цілей.

1. Інвентаризація земель промислових підприємств.
2. Купівля земельних ділянок або прав на них:
– через земельні торги (аукціони).
– в обхід аукціону: як отримати земельну ділянку без конкуренції.

3. Особливості придбання земель приватної власності.
4. Відведення нових земельних ділянок під промислові цілі. Незабудована земельна ділянка під переробні потужності за межами гірничого відводу.
5. Відведення земель лісового фонду та водного фонду для подальшої зміни цільового призначення на землі промисловості та передачу їх в оренду в 2021 році.
6. Розвідка. Договори про проведення таких робіт. Як розширили ст. 97 Земельного кодексу України?
7. Будівництво на землях промисловості. Особливості.
8. Реєстраційні процедури. Проблемні питання.
9. Чи можна користуватися землею без оформлення прав?

Блок №6. Альтернативні права на землю. Землекористування. Для розвідки і видобутку корисних копалин.

1. Всі можливі права землекористування: переваги і недоліки.
2. Оренда. Договір. Істотні умови. Типова форма: обов’язковість, зміни. Реєстрація права оренди. Судова практика.
3. Сервітут. Право сервітуту. Договір. Предмет. Істотні умови. Реєстрація права сервітуту. Судова практика.
4. Суперфиций. Право суперфіцію. Договір. Предмет. Істотні умови. Реєстрація права суперфіцію.
5. Право користування (ст. 97 ЗКУ) для реалізації розвідки / видобутку корисних копалин.

– предмет договору. Істотні умови. Проект договору по ст. 97 Земельного кодексу.
– як вирішити ситуацію, якщо необхідна ділянка знаходиться в постійному землекористуванні іншої особи?
6. Коли і чим краще скористатися?

Блок №7. ГЗК. Гірничодобувна промисловість. Особливості відводу земель різних категорій.

1. Відведення за рахунок земель сільськогосподарського (с / г) призначення.
– викуп с / г земель приватної власності, які не підпадають під «мораторій».
– пайові землі як джерело розвитку території гірничодобувного підприємства.
– втрати с / г та лісогосподарського виробництва. Порядок розрахунку. Оплата. Мінімізація втрат.

2. Відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам.
3. Рекультивація. Зняття родючого шару землі. Як правильно оформити? Зміни законодавства.
4. Сільгосп діяльність промислових підприємств на землях в межах гірничого відводу. Чи треба відразу переводити всі землі в землі промисловості?
5. Агрохімічний паспорт. Підстава для віднесення с/г земель до “особливо цінних”.
6. “Особливо цінні” землі. Чи можливий висновок земель зі статусу “особливо цінних”?
7. Землі лісового фонду та водного фонду. Порядок відводу і зміни категорії земель.

Блок №8. Викуп земель для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності.

1. Які потреби є громадськими?
2. Якщо власник не згоден на викуп …
3. Громадські потреби і мораторій: дозволяємо правову колізію.
4. Процедура викупу земель. Від встановлення власника до реєстрації прав.
– порядок ініціювання викупу земель в межах гірничих відводів.
– особливості викупу земель державної, комунальної власності.
– робота з землями приватної власності: визначення власника і його прав.
– колективна власність. Процедура покупки распайованіх і нераспайованіх земель.
– процедура викупу пайових земель. Правонаступники, розпорядники. Порядок отримання дозволу. Розпорядження, рішення про викуп. Особливості взаємодії з органами місцевої та державної влади. Укладання тристоронніх договорів викупу земель приватної власності.
– проектні дороги на землях С/Г призначення. Хто власник?
– договір купівлі-продажу С/Г земель. Істотні умови. Порядок укладення та оплати. Нотаріальне посвідчення. Реєстрація.

Блок №9. Зміна цільового призначення (ЦН) земель для видобутку корисних копалин.

1. Розробка проекту землеустрою.
2. Узгодження: необхідні і зайві.
3. Проект рекультивації і дозвіл на зняття родючого шару грунту.
4. Втрати сільгоспвиробництва: порядок розрахунку та оплати.
5. Затвердження проекту.
6. Внесення відомостей про зміну ЦН до Державного земельного кадастру та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
7. Особливості зміни ЦН земель державної та комунальної власності.
8. Доля багаторічних насаджень на земельній ділянці.
9. Коли можливе проведення робіт без зміни цільового призначення.

Блок №10. Відповідальність за порушення у сфері землекористування та користування надрами.

Регламент заходу:

09:00-09:30 – Підключення учасників до системи онлайн-конференції;
09:00-09:30 – Реєстрація учасників в залі для конференцій;
09.30-11.30 – Кобилянський Віктор
11.30-11.45 – Кава
11.45-13.45 – Кобилянський Віктор
13.45-14.30 – Обід
14.30-16.00 – Шморгун Богдан, Астерс
16:00-16:30 – Відповіді на індивідуальні та надіслані заздалегідь запитання учасників.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (6 оценок, среднее: 5,00 из 5)
Loading...


Шевченко Олександр
OK
Шевченко Олександр

Координатор заходу

Пов'язані заходи
Публікації експертного блогу Відповіді на всі Ваші питання

MARMAER

Семінари, Вебінари, Онлайн-курси, Конференції – навчання для фінансистів, бухгалтерів, юристів і керівників.

ЧИТАЙТЕ НАС НА ПОШТІ

МИ ПРИЙМАЄМО ДО ОПЛАТИ

liqpay