Cемінари та Вебінари

Позвоните нам:

+38 (067) 318-23-78
Головна / Семинары / Земельні відносини 2020: зп № 2178-10, №2195, Ринок землі, Земельна дерегуляція, Розпаювання земель, Концентрація земельного банку, Купівля-продаж, оренда, земельний сервітут, емфітевзис, суперфіцій
Докладчики
Дата и продолжительность
  • Старт09:30 - 11 Июн 2020
  • Конец18:00 - 12 Июн 2020
Реєстрація по телефону
Шевченко Олександр
виберіть формат участі
Количество участников
  • оплата по счету, предоставляем, документы для бухгалтерии (счет, регистрационные документы, акты выполненных работ).

  • оплата в день проведения мероприятия при регистрации, предоставляем, все необходимые документы для бухгалтерии.

  • оплата банковской картой VISA, MasterCard c помощью сервиса моментальных платежей Liqpay

грн.

Семінар присвячений нововведенням у сфері земельних відносин, обумовленим підготовкою до запуску ринку землі, дерегуляцією та децентралізацію земельних повноважень, а також розвитком існуючих та появою нових форм договірних відносин з землевласниками і землекористувачами.

Під час семінару відбудеться професійне обговорення основних законодавчих актів, які були прийняті останнім часом у сфері земельних відносин. Спікери семінару проведуть аналіз і роз’яснення основних параметрів майбутнього ринку землі та окреслять перспективи розвитку сільського господарства після його запровадження. Учасники семінару зможуть визначити основні кроки, які необхідно зробити для збереження та розвитку земельного банку в умовах вільного ринку, а також взяти участь у вирішенні практичних ситуації та отримати рекомендації від провідних експертів щодо підвищення якості управління земельними ресурсами.

Доповідачі семінару роз’яснять учасникам семінару порядок та строки запуску ринку сільськогосподарських земель, окреслять основні параметри майбутнього земельного ринку, повідомлять умови купівлі сільськогосподарських земель та нададуть рекомендації щодо правильного оформлення відповідних угод, визначать необхідні кроки, які слід зробити для збереження та розширення земельного банку після запуску ринку землі.

Учасники семінару ознайомляться з новітніми моделями управління та розпорядження земельними ресурсами, способами оформлення договірних відносин з землевласниками (пайовикам), управління ризиками та уникнення рейдерських атак. Кожен учасник зможе обговорити та проаналізувати власну модель обліку земельних активів та визначити необхідні дій для підвищення її ефективності та запобігання незаконним посяганням.

Учасники семінару оволодіють новими вимогами щодо державної реєстрації речових прав на землю, навчаться виявляти та оперативно усувати передумови для рейдерського захоплення землі, ознайомляться з актуальною судовою практикою розгляду земельних спорів і отримають практичні рекомендації щодо ефективного захисту порушених земельних прав.

Під час семінару будуть розглянуті типові недоліки договорів оренди, емфітевзису, суперфіцію тощо та надані застереження щодо їх недопущення або усунення. Також спікери семінару проаналізують конкретні приклади рейдерського захоплення землі і врожаю та визначать спільно з учасниками оптимальний алгоритм дій для захисту прав власника (орендаря) землі.

Програма конференції:
ДЕНЬ ПЕРШИЙ:

Блок №1. Земельна реформа-2020. Відкриття ринку землі: порядок та строки. Параметри майбутнього земельного ринку. Умови та обмеження купівлі сільськогосподарських земель. Підготовка земельного банку про запуску ринку. Перспективи та можливості.

Тема 1. Мораторій на продаж земель сільськогосподарського призначення.

Тема 2. Законопроект про ринок землі: «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обігу земель сільськогосподарського призначення» № 2178-10.

1. Скасування мораторію на відчуження сільськогосподарських земель з 01 жовтня 2020 року: скасують чи відтермінують?

2. Законопроект про ринок землі № 2178-10: прийняття у першому читанні 13 листопада 2019 року.

3. Суб’єкти права власності на землю сільськогосподарського призначення: хто зможе придбати сільськогосподарську землю з 01 жовтня 2020 року?

— Покупці сільськогосподарських земель: громадяни України, юридичні особи України (з урахуванням тимчасових обмежень), територіальні громади та держава.
— Іноземці та іноземні компанії: чи допустять їх до земельного ринку?
— Тимчасові обмеження на придбання українськими юридичними особами сільськогосподарських земель: до 2024 року заборона для юридичних осіб з іноземними бенефіціарними власниками (контролерами). Чи поширюється ця заборона на юридичних осіб з іноземними учасниками, але українськими бенефіціарними власниками (контролерами)?
— Чи отримають іноземні інвестори з досвідом ведення агробізнесу в Україні право на придбання сільськогосподарських земель уже з 01 жовтня 2020 року?

4. Етапи відкриття ринку землі: до 2024 року – обмежений доступ для юридичних осіб, після 2024 року – перспектива безперешкодного доступу для усіх юридичних осіб, створених в Україні.

5. Можливість безпосереднього придбання іноземними громадянами та компаніями сільськогосподарських земель без реєстрації юридичної особи в Україні: не розглядається, поки-що.

6. Ліміти на концентрацію сільськогосподарських земель в «одних руках»:

— не більше 35 % сільськогосподарських земель в межах ОТГ;
— не більше 8% сільськогосподарських земель в межах області чи АРК;
— не більше 0,5 відсотків сільськогосподарських земель в межах території України.

7. Переважне право орендаря на купівлю земельної ділянки сільськогосподарського призначення – збережено!

— Які зміни слід внести до чинних договорів оренди, щоб запобігти їм масовому розірванню після відкриття ринку землі: зміна власника орендованої земельної ділянки не є підставою для дострокового розірвання чи зміни умов договору оренди тощо.
— За якою ціною орендар зможе придбати орендовану ним сільськогосподарську землю: ринковою ціною або ціною, що дорівнює найвищій ціновій пропозиції (у разі продажу землі на аукціоні).

8. Право громадян на викуп землі для ведення фермерського господарства.

— Фермерські господарства зможуть викупити земельні ділянки державної та комунальної власності, які належать їм на праві постійного користування, довічного успадкованого володіння чи оренди.
— Умови викупу: розстрочка платежу до 5 років, ціна на рівні нормативної грошової оцінки (НГО), без проведення земельних торгів.

9. Новий вид санкцій – заборона на набуття у власність земельних ділянок.

10. Можливість фіксації ціни земельної ділянки та розміру орендної плати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

11. Позиція аграрних підприємств та фермерів після прийняття законопроекту № 2178-10 у першому читанні. Заяви іноземних інвесторів та міжнародних експертів щодо обмеження доступу іноземного капіталу до ринку землі.

12. Підготовка законопроекту № 2178-10 до другого читання: основні правки та доповнення.

— Обмежене коло покупців сільськогосподарської землі: громадяни України, юридичні особи, створені виключно громадянами України, держава та територіальні громади.
— Питання про допуск іноземців як засновників юридичних осіб буде вирішено на всеукраїнському референдумі. Доти купівля іноземним капіталом українських сільськогосподарських земель – під забороною. Реакція іноземних інвесторів та міжнародних бізнес-асоціацій.

— Коли очікувати на проведення всеукраїнського референдуму з питання продажу сільськогосподарських земель іноземцям?
— Земля сільськогосподарського призначення як предмет застави: банки зможуть набувати право власності на землю сільськогосподарського призначення у порядку звернення стягнення та за умови продажу землі протягом 2-х років. Чи зможуть банки з іноземним капіталом скористатися такою можливістю для набуття у власність сільськогосподарської землі?

— Наслідки невиконання банком обов’язку з продажу землі протягом 2-х років: держава вилучає землю для продажу на аукціоні та компенсує банку її вартість.
— Перспективи становлення в Україні агрокредитування під заставу землі.
— Абсолютні заборони на продаж землі (незалежно від результатів референдуму): землі біля державного кордону, резиденти РФ, офшорні компанії, санкційний список тощо.

— Обмеження загальної площі землі сільськогосподарського призначення у власності громадянина — не більше 10 тис. га.
— Як рахувати обмеження на концентрацію землі для юридичних осіб: не більше 10 тис. га у власності усіх учасників.
— Банки не застосовують ліміт на концентрацію землі «в одних руках»: у їх власності може перебувати сільськогосподарська земля необмеженої площі.
— Порушення обмежень на концентрацію сільськогосподарських земель призводить до примусового відчуження земельної ділянки.

— Хто і в якому порядку перевірятиме дотримання покупцем лімітів на концентрацію земель сільськогосподарського призначення? Державний земельний кадастр (ДЗК), Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (Державний реєстр речових прав), інші відкриті дані.
— Що робити агрохолдингам, які уже мають більший земельний банк?
— Виключно безготівкова форма розрахунків при купівлі сільськогосподарської землі. Як підтвердити законність джерел походження коштів для придбання землі: кроки, які потрібно зробити уже зараз?

13. Розгляд законопроекту № 2178-10 у другому читанні: понад 4 тис. поправок. Коли очікувати на прийняття закону про ринок землі: швидке ухвалення чи затяжне подолання «поправочного спаму»?

14. Закон про обіг сільськогосподарських земель: якою буде фінальна редакція закону?

— Параметри ринку землі, що задовільнять інтереси усіх: фермерів, агрохолдингів, пайовиків, місцевих громад, банків тощо. Це можливо?

Тема 3. Підготовка до відкриття ринку землі: аудит земельного банку, перегляд договірних умов, покращення бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

1. Підготовка земельного банку: як забезпечити належний облік земельних ділянок та реєстрацію речових прав на землю?
2. Реєстрація земельних ділянок у ДЗК та прав на земельні ділянки у Державному реєстрі речових прав: як виявити та усунути проблемні моменти?
3. Недоліки договорів оренди, емфітевзису та суперфіцію, які слід негайно усунути, щоб не залишитися без землі в умовах земельного ринку.

4. Державна допомога фермерським господарствам для купівлі сільськогосподарської землі: часткова компенсація відсоткових ставок за банківськими кредитами (до 5%). Умови отримання державної допомоги. Як отримати кредит фермеру без кредитної історії та офіційних доходів?
5. Чи допоможе державна підтримка малим та середнім агропідприємствам придбати необхідний обсяг землі?
6. Що потрібно змінити у бухгалтерському обліку та фінансових операціях з метою придбання сільськогосподарської землі без претензій з боку фінансового моніторингу?

Блок №2. Захист земельного банку. Нові закони про протидію рейдерству. Дерегуляція земельних відносин. Електронні аукціони з продажу державної та комунальної землі. Планування використання земельних ресурсів.

Тема 1. Закон про протидію земельному рейдерству: «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії рейдерству» від 05.12.2019 (набрав чинності 16.01.2020)

1. Скасування державної реєстрації земельної ділянки за рішенням суду: одночасне припинення усіх речових прав та обтяжень щодо земельної ділянки.

— Закриття розділу у Державному реєстрі речових прав у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки: алгоритм дій.
— Наявність у Державному реєстрі речових прав двох і більше розділів на один об’єкт нерухомого майна: який розділ підлягає закриттю?

2. Обов’язкове нотаріальне посвідчення правочинів за рішенням власника нерухомого майна (земельної ділянки тощо).

— Власник нерухомого майна має право встановити (або скасувати) вимогу щодо нотаріального посвідчення усіх договорів (змін до договорів), предметом яких є належне йому нерухоме майно.
— Вимога щодо нотаріального посвідчення – це односторонній правочин, що підлягає нотаріальному посвідченню, та обтяження речових прав, що підлягає державній реєстрації.
— Коли варто встановлювати таку вимоги, а коли – ні?

3. Новий порядок поновлення договорів оренди, земельного сервітуту, емфітевзису та суперфіцію.

— Умова договору про поновлення: як правильно прописати?
— Наявність умови про поновлення призводить до автоматичної пролонгації договору: відомості про речове право присутні у державному реєстрі доти, доки їх не вилучить сторона договору.
— Поновлення договору: не потрібні додаткові угоди та доповнення, досить не виключати відомості з державного реєстру.
— Відмова від поновлення договору: шляхом подання заяви про виключення з державного реєстру відомостей про поновлення договору. Чи затверджено форму заяви та забезпечено технічну можливість її подання?

— Необхідність подання заяви про державну реєстрацію припинення права оренди землі у разі закінчення строку дії договору оренди? Відпала, відомості вилучають з Державного реєстру речових прав автоматично.
— Коли умову про поновлення заборонено включати у договір: земельні ділянки державної та комунальної власності без будівель і споруд користувача землі?
— Очікуємо зменшення кількості судових спорів з приводу поновлення договорів оренди землі.
— Чи застосовується модель автоматичного поновлення щодо договорів, укладених до 16 січня 2020 року? Які зміни варто внести до чинних договорів, щоб закріпити право орендаря на автоматичне поновлення?

4. Переважне право орендаря на укладення договору оренди землі на новий строк: відмінність від поновлення договору оренди землі. Лист-повідомлення, проект договору, переговори щодо перегляду істотних умов договору.

— Порядок укладення на новий строк договору оренди земель державної та комунальної власності: посилено чи звужено права орендаря?

5. Заборона на зменшення розміру плати за користування земельною ділянкою державної чи комунальної власності після проведення земельних торгів: боротьба з корупційними схемами?

6. Строк дії договору оренди рахується з дати його укладення чи дати державної реєстрації права оренди? Як точно визначити дату закінчення строку дії договору оренди?

— Позиція Верховного Суду щодо дати укладення договору оренди: співвідношення з датою державної реєстрації права оренди.

7. Право орендаря на збір врожаю, посіяного на нерозподіленій (невитребуваній) земельній ділянці: як захистити орендаря та яку компенсацію слід виплатити власнику земельної ділянки?

8. Умови користування земельною ділянкою у разі смерті орендодавця на період, доки спадкоємець не прийняв спадщину: можливість поновити договір оренди до державної реєстрації права власності спадкоємця на земельну ділянку. Оренда сільськогосподарської землі в порядку управління спадщиною.

9. Новий рівень інформаційної взаємодії ДЗК та Державного реєстру речових прав: плани та реальність.

— Перевірка даних державних реєстрів з метою запобігання подвійній реєстрації прав на землю.
— Граничний строк для внесення усіх земельних ділянок до ДЗК — 1 січня 2022 року.
— Умови доступу банків та нотаріусів до ДЗК.
— Можливість внесення до Державного реєстру речових прав відомостей про ціну (вартість) земельної ділянки та розмір плати за користування земельною ділянкою.
— Витяг з ДЗК про земельну ділянку: можливість отримати онлайн в електронній формі. Організація видачі витягів з ДЗК органами місцевого самоврядування.
— Інформація про речові права на земельну ділянку як додаток до витягу ДЗК.

10. Обов’язкове нотаріальне посвідчення рішень учасника товариства та правочинів з корпоративними правами (ТОВ, ПП).

— Учасник товариства має право встановити вимогу щодо нотаріального засвідчення справжності підпису на протоколі загальних зборів або правочині про відчуження частки у статутному капіталі.
— Вимога щодо нотаріального посвідчення – це односторонній правочин, що підлягає нотаріальному посвідченню та вноситься до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань (ЄДР).

Тема 2. Антирейдерський закон: «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту права власності» від 03.10.2019 (набрав чинності 02.11.2019)

1. Акредитовані суб’єкти (комунальні підприємства) позбавлені повноважень у сфері державної реєстрації з 02 листопада 2019 року.
2. Принцип одночасності вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном та державної реєстрації речових прав на нього: покращення захисту майна чи додаткові бюрократичні процедури?
3. Процедура перевірки речових прав, що виникли до 2013 року, перед їх державною реєстрацією.
4. Обов’язкова письмова форма договору про відчуження корпоративних прав.

5. Спеціальні бланки нотаріальних документів: обов’язкове використання при державній реєстрації змін до ЄДР, оформленні передавального акту, розподільчого балансу, заяви про вихід з ТОВ та ін.
6. Обов’язкове нотаріальне посвідчення довіреності для представництва юридичної особи під час проведення реєстраційних дій: коли можна обійтися? Ускладнення придбання та продажу бізнесу в Україні іноземними інвесторами.
7. Механізм автоматичного повідомлення про вчинені щодо нерухомого майна та корпоративних прав реєстраційні дії (державний SMS-маяк): коли чекати на повноцінний запуск?

8. Доступ державного реєстратора до державних реєстрів шляхом багатофакторної аутентифікації (кваліфікований електронний підпис та Google-ідентифікація).
9. Підвищення відповідальності державного реєстратора за порушення порядку державної реєстрації (недотримання встановлених строків, вимагання непотрібних документів тощо).

Тема 3. Дерегуляція земельних відносин та удосконалення системи управління землею.

1. Законопроект № 2194: спрощення доступу до земельних ресурсів.

— Передача земель державної власності за межами населених пунктів у власність територіальних громад: нові можливості для наповнення місцевих бюджетів та розвитку самоврядних функцій.
— Новий механізм визначення та закріплення меж територіальних громад у ДЗК.
— Зміна цільового призначення земельної ділянки приватної власності – за рішенням місцевої ради.
— Держгеокадастр без повноважень у сфері управління та використання земель: залишається виключно ведення ДЗК та формування геопросторових даних.
— Передача державного контролю за використанням земель органам місцевого самоврядування.

— Скасування непрацюючих бюрократичних процедур: зміна цільового призначення особливо цінних земель – без погодження Верховної Ради України (ВРУ), продаж земельних ділянок несільськогосподарського призначення державної і комунальної власності іноземним юридичним особам – без погодження Кабінету Міністрів України (КМУ), державна експертиза землевпорядної документації та агрохімічна паспортизації земель – у минулому.
— Можливість іноземних громадян і компаній придбати для забудови земельну ділянку несільськогосподарського призначення за межами населеного пункту: обмеження скасовано.
— Спрощення процедури видачі спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву.
— Межові знаки: спосіб встановлення та врегулювання спірних ситуації.
— Відмова від економічної оцінки землі.
— Перевірка документації із землеустрою та оцінки землі за принципом «одного дотику» та «мовчазної згоди».

— Деталізація вимог до форми і змісту землевпорядної документації, переведення її у електронну форму. Розширений доступ до Державного фонду документації із землеустрою та оцінки земель.
— Відомості про НГО, експертну грошову оцінку землі, бонітування ґрунтів – публічна інформація з відкритим доступом.
— Лібералізація вимог до професійної підготовки та підвищення кваліфікації виконавців робіт у сфері землеустрою: розширення ролі саморегулівних організацій тощо.
— Вільне ціноутворення на роботи із землеустрою – без державного регулювання.
— Незалежний контроль якості робіт із землеустрою: можливість рецензування землевпорядної документації. Заходи щодо уникнення конфлікту інтересів.
— Обов’язкове страхування професійної відповідальності виконавців робіт із землеустрою.

2. Законопроект № 2195: земельні торги через електронні аукціони.

— Продаж земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис) — тільки через електронні аукціони!
— Електронна торгова система: автоматизація процесів, прозорість та відкритість земельних торгів.
— Передача повноважень з організації електронного аукціону оператору електронного майданчику (виконавець зникає).

— Стартова ціна лота: для сільськогосподарських земель – не нижче НГО, інших земель – не нижче експертної грошової оцінки.
— Реєстраційний та гарантійний внесок: не менше 30 % стартової ціни. Випадки неповернення.
— Один лот — це одна земельна ділянка або права на неї.
— Переможець електронного аукціону: порядок визначення та укладення договору.
— Єдиний державний портал земельних торгів: онлайн оприлюднення результатів усіх земельних торгів (протокол, договір, відомості про оплату).

3. Законопроект № 2208: удосконалення планування використання земель.

— «Функціональне використання території» замість «виду використання земельної ділянки»: цільове призначення земельної ділянки в межах функціонального призначення території визначається власником самостійно і не потребує розроблення проекту землеустрою.
— Подання заяви про безоплатну приватизацію онлайн через Публічну кадастрову карту.
— Планування просторового розвитку територій громади: розробка комплексних планів.

ДЕНЬ ДРУГИЙ:

Блок №3. Закон № 2498-VIII: спроба вирішити багаторічні проблеми землекористування. Землі колективної власності. Завершення процесу розпаювання земель. Формування масиву сільськогосподарських земель: обмін земельними ділянками, усунення черезсмужжя («шахівниці» на полі), польові дороги, полезахисні лісосмуги, меліоративні системи тощо.

1. Колективна власність на землю: трансформація у комунальну та приватну власність.

— З 01 січня 2019 року землі припинених колективних сільськогосподарських підприємств (КСП) переходять у власність територіальних громад. Закон № 2498-VIII є підставою для державної реєстрації права комунальної власності на ці землі.
— Землі діючих КСП підлягають остаточному розпаюванню до 01 січня 2025 року: сільськогосподарські угіддя – пайовикам, несільськогосподарські угіддя — у комунальну власність.
— Порядок та процедура розподілу землі між власниками земельних часток (паїв) та їх спадкоємцями. Повноваження органів місцевого самоврядування щодо організації розподілу.
— Протокол розподілу земель колективної власності: порядок складання та затвердження.
— Передача органом місцевого самоврядування земель колективної власності в оренду до моменту їх розподілу: умови договорів оренди та обмеження щодо строку користування землею.

— Граничний строк для розподілу земель колективної власності – 1 січня 2025 року.
— У 2025 році колективна форма власності на землю має зникнути: землі, що залишилися у колективній власності та не були розподілені, передаються у комунальну власність як безхазяйне майно за рішенням суду.
— Що робити власнику земельної частки (паю), який не встигне оформити право власності на землю до 2025 року: чи зможе він отримати додатковий строк для оформлення документів?
— Як не втратити право власності на земельну частку (пай) та які дії варто вчинити уже зараз для справедливого розподілу земель колективної власності?

2. Невитребувані паї та нерозподілені земельні ділянки: особливості використання протягом перехідного періоду.

— Умови передачі невитребуваних паїв та нерозподілених земельних ділянок в оренду. Захист прав орендаря у договорі оренди: які умови слід передбачити? Організація органами місцевого самоврядування роботи з формування невитребуваних (нерозподілених) земельних ділянок та виявлення власників цих ділянок.
— Граничний строк оформлення права власності на невитребуваний пай – 1 січня 2025 року. Наслідки пропуску строку: перехід невитребуваного паю у комунальну власність за рішенням суду.

3. Обмін земельними ділянками: консолідація землі в умовах «земельного мораторію».

— Обмін земельними ділянками в межах земельного масиву: чи не суперечить мораторію на відчуження сільськогосподарських земель?
— Можливість обміну земельної ділянки державної або комунальної власності на земельну ділянку приватної власності? Допускається, на умовах еквівалентності: однакова НГО або різниця НГО не більше 10 %.
— Обмін правами на користування земельними ділянками (орендованими землями) у межах земельного масиву: дозволений без згоди орендодавців.

— Процедура взаємного укладення договорів оренди (суборенди) обміняних земельних ділянок: істотні умови договорів, повідомлення орендодавця про обмін орендованої у нього ділянки.
— Чи може власник земельної ділянки заперечувати проти дій орендаря, який вирішив обміняти право на користування орендованою ділянкою?
— Які зміни слід внести до чинних договорів оренди для забезпечення права орендаря на обмін орендованої ділянки? Істотні умови договору оренди (суборенди), укладеного з власником (орендарем) іншої земельної ділянки масиву.
— Максимальний строк дії договору емфітевзису та суперфіцію – 50 років.

4. Масив земель сільськогосподарського призначення: правовий статус та інвентаризація.

— Масив земель сільськогосподарського призначення як самостійний об’єкт ДЗК. Особливості формування та використання земельних ділянок, що входять до масиву.
— Інвентаризація масиву земель сільськогосподарського призначення. Мета та завдання. Замовники робіт з інвентаризації масиву. Інвентаризація земельного масиву за рішенням органу місцевого самоврядування.
— Порядок складання та затвердження технічної документації з інвентаризації земельного масиву.
— Внесення відомостей про масив земель до ДЗК та державна реєстрація сформованих ділянок, що входять до масиву.
— Скасування штучних обмежень на використання сільськогосподарських земель у межах єдиного цільового призначення.

5. Вирішення проблеми «шахівниці» на полі (черезсмужжя): консолідація земельного масиву.

— Проблема «шахівниці» на полі: наявність земельних ділянок, розміщених у різних частинах масиву без спільних меж, що утруднює консолідований обробіток поля великим орендарем. Причини виникнення «шахівниці».
— Нові можливості для вирішення проблеми «шахівниці» на полі: переважне право орендаря істотної частини масиву земель сільськогосподарського призначення (більше 75% від загальної площі) на одержання в оренду (суборенду) інших земель масиву.

— Власники (орендарі) земельних ділянок, які утворюють черезсмужжя, «переміщуються» з середини поля на «краї» масиву та отримують рівноцінні земельні ділянки.
— Особливості укладення договорів у порядку обміну правами користування земельними ділянками.
— Умови договорів оренди (суборенди) землі з користувачем істотної частини земельного масиву: строк оренди, розмір орендної плати, безоплатний земельний сервітут тощо.
— Право «переміщених» землевласників (орендарів) на компенсацію майнової шкоди, завданої обміном земельної ділянки.
— Можливість примусового укладення договору оренди (суборенди) з основним орендарем земельного масиву: визнання договору укладеним за рішенням суду. Випадки неприпустимості примусового обміну земельними ділянками на вимогу основного орендаря масиву.

6. Польові дороги, полезахисні лісові смуги, меліоративні системи.

— Умови оренди земельних ділянок державної та комунальної власності під польовими дорогами: строк 7 років, безоплатний доступ усіх землевласників та землекористувачів до земельних ділянок, можливість розорювання (використання як ріллі).
— Заборона оренди польових доріг, що обмежують зовнішні контури земельного масиву.
— Землі під полезахисними лісовими смугами – це землі сільськогосподарського призначення.

— Умови оренди земельних ділянок під полезахисними лісосмугами фізичними та юридичними особами. Передача земельних ділянок під полезахисними лісосмугами у постійне користування комунальному підприємству (КП): чи варто органам місцевого самоврядування розглянути такий варіант?
— Оренда земельних ділянок під польовими дорогами та полезахисними лісосмугами: чи проводяться земельні торги? Істотні умови договорів оренди: зобов’язання орендаря щодо утримання і збереження польових доріг і полезахисних лісосмуг, відповідальність за їх зниження чи пошкодження.
— Земельний сервітут для будівництва та експлуатації меліоративних систем. Право користувача істотної частини земельного масиву на відшкодування витрат гідротехнічної меліорації.

Блок №4. Зміни в порядку ведення Державного земельного кадастру та процедурі державної реєстрації речових прав на землю. Довірча власність на землю. Всеукраїнська нормативна грошова оцінка сільськогосподарських земель. Децентралізація земельних ресурсів.

1. Зміни в порядку ведення Державного земельного кадастру та процедурі державної реєстрації речових прав на землю.

— Порядок ведення ДЗК: зміни з 19 березня 2019 року (Постанова КМУ від 18.07.2018 № 710). Переведення взаємодії сертифікованих інженерів-землевпорядників з Держгеокадастром у електронну форму. Онлайн моніторинг заяв про державну реєстрацію земельних ділянок. Процедура виправлення помилок у ДЗК.
— Діджиталізація землеустрою: документація з землеустрою та оцінки землі у електронній формі.
— Новий порядок проведення інвентаризації земель: Постанова КМУ від 05.06.2019 № 476.
— Реєстр об’єктів нерухомого майна: запрацював чи ні? Порядок перенесення даних про земельні ділянки у Реєстр об’єктів нерухомого майна.

— Заборона державної реєстрації речових прав на земельну ділянку за відсутності відомостей про земельну ділянку у ДЗК.
— Особливості державної реєстрації речових прав на земельну ділянку, які виникли до 01 січня 2013 року.
— Запобігання подвійній реєстрації прав на земельну ділянку: обов’язкове використання державним реєстратором відомостей з ДЗК та інших інформаційних систем про речові права, зареєстровані до 01 січня 2013 року.
— Державна реєстрація права оренди на нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки та земельні ділянки колективної власності: здійснюється без державної реєстрації права власності на такі земельні ділянки.

2. Довірча власність – новий спосіб управління земельними ресурсами.

— Закон № 132-IX від 20.09.2019: право довірчої власності — різновид права власності на землю та спосіб забезпечення виконання зобов’язань за кредитним договором (договором позики).
— Довірча власність (траст) – реальна альтернатива іпотеці. Чи цікаво банкам?
— Договір про встановлення довірчої власності: вимоги до форми і змісту. Державна реєстрація права довірчої власності на землю.
— Права та обов’язки довірчого власника щодо земельної ділянки. Право довірчого власника передати земельну ділянку в оренду: особливості та обмеження. Встановлення довірчим власником земельних сервітутів.
— Умови звернення стягнення на земельну ділянку, передану в довірчу власність.
— Заборона передачі в довірчу власність земельних ділянок державної та комунальної власності.

3. Всеукраїнська нормативна грошова оцінка земель сільськогосподарського призначення.

— Всеукраїнська нормативна грошова оцінка сільськогосподарських земель набрала чинності 01 січня 2019 року: наслідки для землевласників і землекористувачів.
— Внесення змін до договорів оренди землі на підставі даних Всеукраїнської нормативної грошової оцінки: обов’язково чи за домовленістю?
— Всеукраїнська НГО сільськогосподарських земель як база оподаткування. Розрахунок податкових зобов’язань з плати на землю (орендної плати та земельного податку): позиція податкових органів та учасників аграрного ринку.
— Чи потрібно отримувати новий витяг з технічної документації про НГО земельної ділянки?

4. Децентралізація земельних ресурсів: передача державних земель ОТГ.

— Передача земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об’єднаних територіальних громад (ОТГ): правові підстави, найпоширеніші помилки та рекомендації.
— Алгоритм передачі земельних ділянок державної власності ОТГ: клопотання про передачу земель, інвентаризація, внесення до ДЗК, реєстрація права комунальної власності.
— Перспективи формування земельного банку територіальних громад.
— Рекомендації щодо ефективного розпорядження комунальними землями (оренда, продаж, обробіток) з метою зростання доходів місцевих бюджетів.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (6 оценок, среднее: 5,00 из 5)
Загрузка...


Шевченко Олександр
OK
Шевченко Олександр

Координатор заходу

Связанные семинары
Публікації експертного блогу Відповіді на всі Ваші питання

MARMAER

Семінари, Вебінари, Онлайн-курси, Конференції — навчання для фінансистів, бухгалтерів, юристів і керівників.

ЧИТАЙТЕ НАС НА ПОШТІ

МИ ПРИЙМАЄМО ДО ОПЛАТИ

liqpay